Monday, November 9, 2020

Przyjaciółki

Przyjaciółki

Anna Sobkowiak

Znasz to uczucie, kiedy zakochujesz się w swojej najlepszej przyjaciółce, a ona kompletnie tego nie zauważa i dalej traktuje Cię wyłącznie jako świetnego kumpla?

Tak właśnie czuje się Hayley. Choć w jej przypadku jest to trochę bardziej skomplikowane, bo jest lesbijką i dotąd nikomu o tym nie powiedziała, starając się cały czas robić dobrą minę do złej gry i spotykać z chłopakami, choć czuła do nich narastającą niechęć.

Kiedy po jednej z zakrapianych alkoholem imprez Hayley przez przypadek ląduje w łóżku ze swoją najlepszą przyjaciółką, którą skrycie kocha, sprawy komplikują się jeszcze bardziej. Jeden pocałunek pociąga za sobą kolejne, sprawiając, że dziewczyny pozbywają się wszelkich hamulców i w pełni oddają namiętności.

Gdy rankiem Hayley budzi się u boku przyjaciółki wpada w panikę na myśl o tym, co stało się tej nocy. Wie bowiem, że to, co z pozoru było spełnieniem jej marzeń, stanowi tak naprawdę katastrofę i oznacza koniec ich przyjaźni.

Ze łzami w oczach wybiega z domu ukochanej... Nie wie jednak, że ta doskonale zdawała sobie sprawę z orientacji i uczuć swojej koleżanki, które tej nocy zdecydowała się wykorzystać.

Czy dziewczyny odnajdą ponownie drogę do siebie? A jeśli tak, to czy będzie to ścieżka przyjaźni, miłości czy nienawiści?


Cytaty


Jednak nie potrafiłam rozstać się z żyletką – nie używałam jej, ale widok znajomego narzędzia pomagał. Dlatego kupiłam sobie łańcuszek z zawieszką w kształcie owej żyletki. To była moja indywidualna terapia.

Moja jednonocna przygoda piekła naleśniki jedynie w lekko znoszonych spodniach wiszących na biodrach.

O nie. Proszę, nie przepraszaj mnie za najpiękniejszy dzień w moim życiu.

Była moją bronią na złych ludzi, prześmiewców niszczących poczucie jakiejkolwiek wartości, dopełniała mnie.

Chciałam usłyszeć od niej coś, co nada sens mojemu życiu na jeszcze troszkę czasu.

(...) ludzie, którzy chcą cię uspokoić w trakcie poważnej rozmowy, sprawiają, że ich słowa są jeszcze większym ciosem. Wdzierają się niechciane i niszczą to poczucie bezpieczeństwa, które próbujesz wykreować.