Monday, November 9, 2020

Dziewczyna na krawędzi

Dziewczyna na krawędzi

Dominika Tomczak

Dla krzywdzonej w domu i nierozumianej w szkole Nyks las był jedynym miejscem, w którym czuła się bezpiecznie. To tam chodziła odetchnąć po szkole i tam uciekała, kiedy w domu znów zaczynało się piekło. Tylko on ją rozumiał i dawał jej to, czego potrzebowała – spokój i ukojenie.

A w końcu dał jej także jego – największy dar, jaki mogła sobie wymarzyć – Michała. Chłopak stał się jej wybawieniem od codzienności, z nim uciekała za miasto i spędzała każdą wolną chwilę. Dzięki niemu nauczyła się być szczęśliwa.

Jednak nawet on nie zdołał powstrzymać tego, co się stało. Zabójstwo rodziców, sąd, szpital psychiatryczny... Wszystko wydarzyło się tak szybko, nawet nie zdążyła się z nim pożegnać.

A teraz nie pozwalają jej się z nim spotkać, twierdząc, że nie potrafią go odnaleźć. Lecz ona musi się stąd wyrwać, opuścić te mury i jeszcze chociaż raz, choćby i ostatni, się z nim zobaczyć. Żeby wszystko wyjaśnić jedynej osobie, która nie wymaga od niej żadnych wyjaśnień.


Cytaty


Konieczność wydawania pieniędzy na spełnianie marzeń jest pojebana.

Przez wiele lat nauczyłam się, że nie ma nic złego w sprzeciwianiu się rodzicom, jeśli nie mają racji. Lub są po prostu żałośni jak moi. Więc łapię moją torebkę, przeciskam się obok stojącego w drzwiach ojca, który próbuje mnie zatrzymać, ale wyrywam się, i wybiegam z domu, pokazując mu środkowy palec. Wiem, że jeśli po powrocie do domu ujdę z życiem, będzie to duży sukces. Ale w tej chwili mam to w dupie.

Co ich zdaniem powinnam teraz zrobić? Zostać w moim pokoju i powspominać tysiąc nieprzespanych nocy, kiedy wpatrywałam się w telefon ze świadomością, że i tak nie mam nikogo, do kogo mogłabym napisać, jak źle się czuję. Albo może pójść do sypialni, gdzie matka co noc pieprzyła się z innym facetem, bo ojciec przepijał każdą wypłatę, a ona potrzebowała wizyty u najbardziej ekskluzywnej kosmetyczki w mieście? Jednak ja dokładnie wiem, co chcę zrobić i nie jest to żadna z wymienionych wyżej rzeczy.

Tam, w środku, nie jesteś złą osobą. Jesteś zagubioną dziewczyną, którą życie nauczyło, że lepiej trzymać się z daleka od większości ludzi. A ja zostałem postawiony na twojej drodze, aby pokazać ci, że czasem spotykamy ludzi, którym naprawdę zależy. – Chłopak wyciąga ku mnie ramiona, a ja wtulam się w niego, pragnąc wierzyć, że ma rację.